Rozliczanie projektów
Dokumenty dla Działań I i II Osi Priorytetowej z wyłączeniem działań 2.1.1, 2.1.2 oraz 2.2
Kumulacja pomocy publicznej
Informacja dot. możliwości aneksowania Umowy o dofinansowanie realizacji projektu dla Beneficjentów zainteresowanych dopuszczeniem nakładania się (kumulacji) pomocy publicznej w projektach realizowanych w ramach I i II Osi Priorytetowej RPO WL na lata 2007-2013 (z wyłączeniem projektów nieobjętych pomocą publiczną)
Beneficjentów realizujących projekty w ramach I i II Osi Priorytetowej RPO WL na lata 2007-2013
(z wyłączeniem projektów nieobjętych pomocą publiczną) chcących uzyskać dodatkowe wsparcie ze środków publicznych na wydatki objęte Projektem (na zasadach dopuszczalnych z punktu widzenia obowiązujących przepisów prawa w zakresie pomocy publicznej) informujemy, że dotychczas obowiązujący kształt Umowy nie zezwala na taką ewentualność. Nakładanie się (kumulacja) pomocy publicznej w projekcie realizowanym w ramach I i II Osi Priorytetowej RPO WL na lata 2007-2013 będzie możliwe tylko i wyłącznie po wprowadzeniu zmian do zapisów Umowy o dofinansowanie realizacji projektu w formie aneksu.
Beneficjenci I i II Osi Priorytetowej RPO WL na lata 2007-2013 zainteresowani ubieganiem się w przyszłości o dodatkowe wsparcie ze środków publicznych na wydatki objęte już projektem, proszeni są o zgłaszanie do LAWP pisemnych próśb, które będą stanowiły podstawę do przygotowania stosownego aneksu do Umowy o dofinansowanie realizacji projektu.
Apel o terminową realizację projektów
Z uwagi na zbliżający się koniec okresu programowania apelujemy o dołożenie staranności by projekty realizowane były w sposób terminowy (zgodnie z przyjętymi Harmonogramami rzeczowo – finansowymi) a ich rozliczanie następowało zgodnie z zasadami określonymi w Umowie
o dofinansowanie projektu.
Jednocześnie przypominamy, iż zgoda na przesuwanie terminów realizacji projektów w ramach I i II Osi Priorytetowej RPO WL na lata 2007-2013 wydawana jest przez IP II Stopnia jedynie w naprawdę uzasadnionych przypadkach oraz pod warunkiem, że proponowany termin zakończenia finansowej realizacji projektu jest adekwatny do stopnia realizacji projektu oraz jego charakteru, jak również nie wykracza poza datę 30.06.2015 r.
Informacja dotycząca możliwości wcześniejszego złożenia wniosku o płatność końcową
W związku z pojawiającymi się zapytaniami odnośnie możliwości złożenia wniosku o płatność końcową w terminie wcześniejszym niż wynika z zapisów umowy o dofinansowanie (30 dni od zakończenia finansowej realizacji projektu) informujemy, iż z uwagi na fakt, iż przytaczany termin jest datą graniczną na złożenie tego dokumentu, IP II Stopnia nie widzi przeszkód we wcześniejszym zakończeniu i rozliczeniu zrealizowanego projektu.
Jednocześnie przypominamy, iż zgoda na przesuwanie terminów realizacji projektów w ramach I i II Osi Priorytetowej RPO WL na lata 2007-2013 wydawana jest przez IP II Stopnia jedynie w naprawdę uzasadnionych przypadkach oraz pod warunkiem, że proponowany termin zakończenia finansowej realizacji projektu jest adekwatny do stopnia realizacji projektu oraz jego charakteru, jak również nie wykracza poza datę 30.06.2015 r.
*Dotyczy umów zawartych w konkursach od 08/RPOWL/1.2/2012 oraz niektórych umów z list rezerwowych
„STARY” Generator Wniosków o płatność
obowiązuje dla wszystkich konkursów z 2008 roku tj: 01/RPOWL/1.7/2008, 02/RPOWL/2.3B/2008, 03/RPOWL/2.4A/2008, 04/RPOWL/2.4B/2008,
05/RPOWL/1.1/2008, 06/RPOWL/1.3/2008, 07/RPOWL/1.2/2008, 08/RPOWL/1.5/2008, 09/RPOWL/1.6/2008
oraz dla następujących konkursów z 2009 roku: 01/RPOWL/1.1/2009, 02/RPOWL/1.4A/2009, 03/RPOWL/1.5/2009, 04/RPOWL/2.4A/2009
Instrukcja wypełniania Wniosku o płatność (wersja z dnia 2011-12-16)
Instrukcja wypełniania Wniosku o płatność (obowiązująca od dnia 2013-04-02)
Procedura dotycząca zachowania zasady konkurencyjności i wyboru najkorzystniejszej oferty zamieszczona w niniejszej Instrukcji będzie obowiązywała Beneficjentów realizujących projekty w ramach konkursów ogłoszonych po dniu 2012-09-17.
Przykład poprawnie wypełnionego Wniosku o płatność
Informacja dotycząca wyboru wykonawców w toku realizacji projektu
Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie przypomina Beneficjentom, aby w ramach danego postępowania (wyboru dostawców/wykonawców) do wszystkich oferentów wysyłane były zaproszenia do składania ofert/zapytania ofertowe o tej samej treści, które odzwierciedlać będą przedmiot zakupu/usługi z wniosku o dofinansowanie. Tylko w ten sposób zachowana zostanie zasada konkurencyjności. Otrzymane oferty powinny obrazować zakres rzeczowy wskazany przez Beneficjenta w zaproszeniu do składania ofert/zapytaniu ofertowym.
Załączniki do Wniosku o płatność:
Protokół z wyboru najkorzystniejszej oferty (wersja z dnia 2010-04-26)
Wersja załacznika dla konkursów ogłoszonych przed 28 października 2010 r. tj. do konkursu 07/RPOWL/2.4a/10 włącznie.
Protokół z wyboru najkorzystniejszej oferty (wersja z dnia 2014-03-07)
Wersja załacznika dla konkursów ogłoszonych po 28 października 2010 r. tj. począwszy od konkursu 08/RPOWL/1.1/10.
Oświadczenie o częściowym/całkowitym zakończeniu robót budowlanych (wersja z dnia 2011-03-03)
Wymagane w sytuacji, gdy Beneficjent składa wnioski o płatność rozliczające proce budowlane zgodnie z protokołami odbioru.
wymagane w sytuacji gdy z polisy ubezpieczeniowej dołączonej do danego wniosku o płatność nie wynika, że zakupiona nieruchomość lub środki trwałe w ramach Projektu zostały ubezpieczone do pełnej wartości w ramach danej polisy.
Wzór opisu faktury współfinansowanej w ramach projektu RPO WL dla Beneficjentów prowadzących pełną księgowość (wersja z dnia 2014-03-07)
Wzór opisu faktury współfinansowanej w ramach projektu RPO WL dla Beneficjentów prowadzących uproszczoną księgowość (wersja z dnia 2014-03-07)
Wniosek beneficjenta o płatność zaliczkową (wersja z dnia 2012-11-29)
Załącznik wypełniany przez Beneficjentów Działania 2.3 Schemat A oraz Działania 2.4 Schemat B ubiegających się o zaliczkę – dotyczy konkursów ogłoszonych po 30 października 2012 r. tj. od konkursu 11/RPOWL/2.3A/2012.
Informacja dotycząca trwałości projektu i obowiązku składania Raportów rocznych
Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie informuje, iż w zgodnie z art. 57 Rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006, trwałość projektu musi być zachowana przez okres trzech lat od zakończenia realizacji projektu w przypadku mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz pięciu lat w przypadku pozostałych podmiotów.
W związku z powyższym Raport roczny z osiągniętych efektów Projektu należy składać w terminie 14 dni przez okres 3/5 lat począwszy od raportu za okres 12 miesięcy licząc od daty zakończenia finansowego realizacji Projektu, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt. 3 Umowy o dofinansowanie realizacji projektu.
Ankietę dotyczącą zabezpieczenia trwałości projektów należy składać jednorazowo po wcześniejszym wezwaniu LAWP w Lublinie.
Harmonogram zadaniowy realizacji projektu (wersja z dnia 2012-12-21)
Harmonogram zadaniowy dla Beneficjentów realizujących projekty w ramach nowo ogłaszanych konkursów w ramach działania 1.7 oraz 2.3B (począwszy od konkursu nr 13/RPOWL/1.7/2012).
Wzór ewidencji księgowej dla beneficjentów prowadzących uproszczoną księgowość