Deklaracja dostępności
-
-
-
-
Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie ul. Wojciechowska 9A, e-mail: lawp@lubelskie.pl, tel. +48 81 46 23 800, dąży do zapewnienia dostępności swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: lawp.lubelskie.pl.
-
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2024-03-26 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-26 r. -
Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Olga Śniadecka, e-mail: lawp@lubelskie.pl, olga.sniadecka@lawp.lubelskie.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 81 46 23 800. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
-
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej:
- na stronie internetowej znajdują się dokumenty, pliki multimedialne oraz elementy interaktywne nieprzystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- mogą zdarzać się błędne opisy alternatywne zdjęć,
- na stronie umieszczane są dokumenty od innych podmiotów, które mogą nie spełniać wymagań dostępności.
Ułatwienia na stronie podmiotowej:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
-
Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-03-26.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu: 2024-03-26. -
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadomi o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym realizacja żądania będzie możliwa. Termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich.
-
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Główne skróty klawiaturowe dotyczące poruszania się po strony internetowej:
- Tab – przeniesienie do kolejnego elementu na stronie
- Shift + Tab – przeniesienie do poprzedniego elementu na stronie
- PgUp przewinięcie strony w górę
- PgDn – przewinięcie strony w dół
- Ctrl + „+” – powiększenie całej zawartości strony
- Ctrl + „-„ – pomniejszenie całej zawartości strony
- Ctrl + „0” – przywrócenie normalnego rozmiaru całej zawartości strony
- Home – przejście na górę strony
- End – przejście na dół strony
-
Dostępność architektoniczna
Dostępność wejścia do budynku.
ul. Wojciechowska 9A, Lublin
Budynek LAWP jest widocznie oznakowany. Dla klientów dostępne są dwa wejścia główne do budynku na poziomie terenu – jedno od strony wschodniej (od ul. Wojciechowskiej – od strony poprzedniej siedziby LAWP) i drugie od strony zachodniej (od ul. Skromnej). Od strony wschodniej (ul. Wojciechowska) dojazd do wejścia do budynku jest dostosowany dla osób ze szczególnymi potrzebami. Przed budynkiem znajdują się miejsca parkingowe dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Wejście do budynku znajduje się na poziomie ulicy. Z obu stron budynku są szerokie drzwi automatycznie rozsuwane z czujnikiem ruchu bez progów. Obiekt posiada zadaszenie nad każdym z dwóch głównych wejść.
Obiekt zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz posiada informację wizualną z listą firm znajdujących się budynku w postaci tabliczek przymocowanych do elewacji przy każdym z głównych wejść oraz logo LAWP w górnej części fasady budynku.Dostępność korytarzy, schodów i wind.
Przy portierni na parterze są wyraźne tabliczki z nazwami firm wraz z numerem piętra. Portier usytuowany jest bezpośrednio pomiędzy wejściami, co umożliwia uzyskanie natychmiastowej informacji i pomocy.
Osoby ze szczególnymi potrzebami mają zapewnioną możliwość poruszania się po piętrach i pomiędzy piętrami, tj. umożliwione jest dotarcie do niezbędnych pomieszczeń (z wyjątkiem technicznych) w budynku. Budynek wyposażony jest w 2 windy dostosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami – m.in. przyciski z językiem Braillea oraz komunikaty głosowe oraz cyfrowe.
Wejście do Punktu kontaktowego LAWP znajduje się na parterze naprzeciwko recepcji. Sekretariat znajduje się na drugim piętrze na lewo od wyjścia z windy – informuje o tym tabliczka wskazująca kierunek.Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w holu budynku na parterze obok wind (za recepcją) oraz na drugim piętrze na lewo od wyjścia z windy. Toalety, schody i windy są oznaczone tabliczkami w języku Braille’a.
W budynku, w siedzibie LAWP są dwie pętle indukcyjne do obsługi osób słabosłyszących. Pierwsza znajduje się na parterze w Punkcie kontaktowym, druga na drugim piętrze na sekretariacie. Dwie pracownice LAWP są przeszkolone w języku migowym.Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami ulokowane są:
• przy głównej ulicy, przy której znajduje się budynek
• za budynkiem Administracji (pomiędzy nową a starą siedzibą LAWP)
• pod budynkiem w parkingu podziemnym (dostęp wymaga wpisania kodu aby otworzyć bramę)
W celu udostępnienia miejsca parkingowego dla osoby niepełnosprawnej, która przyjedzie samochodem można prosić o kontakt pod numerem telefonu +48 81 46 23 812.Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń nie ma przeciwskazań ani przeszkód aby wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W LAWP jest możliwość skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.
Informacja o dostępności tłumacza migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej nie jest dostępna
Informacja o możliwości powiadamiania o braku dostępności cyfrowejKażdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o jaką stronę internetową lub jej część chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl
Dodatkowe informacje
-
Dodatkowe informacje
Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie nie posiada aplikacji mobilnej.
-
-
-